~ ongoing..

Ehem.. boleh tak you tukar tempat ni dengan I..Mm..bukan apa, I dah terbiasa la duduk siniLuah aku sehemah yang mungkin. Releks Shikin... aku rasa mamat ni mungkin masih boleh di bawa berbincang. Tapi kenapa dia buat tak tahu je. Dia tak dengar ke apa yang aku cakap. Pekak ke..sengaja buat tak dengar. Sabar..sabar Nurul Ashikin. Aku duduk bersimpuh ditepi meja dan dia masih khusyuk dengan skrin di hadapannya. Gila. Boleh dia tak perasan aku dekat sini.



PAP!aku menepuk meja sekuat hati. Aku lihat dia seperti seperti sedikit terkejut dengan tindakan aku secara tiba-tiba itu. Headphonenya ditarik perlahan dan diletak elok di sebelah Macbook dia sebelum beralih memandang aku hairan. Aku menarik semula tangan dari atas meja dan membetulkan tudung aku sambil tersenyum. Haish, tadi berani sangat aku ni, sekali dia tengok aku macam tu..aku dah kelam kabut.


-CAKE HOUSE the series..!




Friday, October 17, 2008

Bila (i)

Bunga berputik, taman terbiar:

1998
Asrama:
.
“Kak atien! Cepat la.dah lama atie kat bawah ni” jerit atie dari tingkat bawah.

*bising betul atie ni, dah la aku baru balik latihan hoki, itu pun dikira baik aku nak teman.
aku yang baru usai mandi menarik keluar baju kurung ungu kegemaranku dari almari. Bersiap secepat mungkin.

“mana pika?” soalku sejurus melihat atie sedang menantiku di tangga.

“pika ada di pondok jaga, baru nak hantar kad keluar dia” ujar atie sambil menarik tanganku supaya segera berjalan menuju kearah pika yang kelihatan sedang bercakap dengan seseorang di pondok jaga.

Semakin hampir dengan pondok jaga.kedengaran suara ketawa dan diselangi suara syafiqa yang seperti tidak puas hati.Suka benar mereka mengusik si pika ni.*hehe , biasalah tu,aku pun suka usik dia ni .
Aku dapat menangkap satu suara yang dikenali
“Budak kecik, kamu masuk lambat ye tadi, ‘outing’ seorang je tadi?”
Fatin dan atie meneruskan langkah kearah pika.

“ pika, jom” ujar atie.

Semua yang ada disitu diam.*kenapa pulak semua diam, aku ni hantu ke.Pada masa yang sama, hafez azfar yang kelihatan gembira mengusik pika sebentar tadi mengangkat kayu hokinya dan terus berlalu.

“kak atien.. tengok diorang ni, suka-suka kata dekat pika” rungut pika pada aku. Aku hanya tersenyum pada mereka.

“kau orang ni tak mandi-mandi lagi, ish..apa nak jadi.” Sengaja aku ingin mengusik mereka.

“kau tu entah-entah tukar baju je kot.” Ujar adi padaku sambil disokong oleh naim dan reza yang turut berada disitu.

“ kaki kau..” ujar naim tiba-tiba. Namun belum sempat naim menghabiskan ayatnya,aku terus menarik atie dan pika.

“pergi mandi la budak-budak” jerit aku setelah berlalu beberapa langkah.

“kak atien tadi kak amalina cari” ujar atie ketika kami sedang berjalan.aku hanya membiarkan kata-katanya.* huh, mesti tidak ada hal lain punya kak lina cari aku.
Apa dia ingat aku ni ‘posman’ dia ke,tak ada masa aku nak jadi ‘posman karat’ dia dengan hafez azfar. Hafez ni pun satu,kenapalah hensem sangat.Setiap kali lihat muka dia, pasti aku rasa macam nak gila.

Tapi apa yang aku muyskil sekarang, kenapa tiba-tiba dia berubah. Semenjak aku masuk sekolah ni..tak pernah dia nak tegur aku,pandang pun susah.kenapa tidak macam dulu.
Mungkin aku tidak layak, entahlah..tapi aku rasa tak salah kalau aku minat pada dia.



* * *

Aku menyapu minyak angin yang diberikan fizah ke kakiku. Aduh, pedih..sakit..aku menggosok-gosok perlahan tulang keringku yang sudah kelihatan lebam dek penangan kayu hoki si ‘bertuah’ tu. Cikgu Adli pun satu, gemar mengarahkan team perempuan lawan dengan lelaki.mana adil.
Mataku tiba tertanggkap bungkusan yang berada didalam almari ku. *ya Allah.. macam mana aku boleh lupa nak bagi dekat dia. Mama pun satu, suka pesan aku bagi macam-macam pada hafez. Siapa anak dia sekarang,aku atau hafez.Sikit-sikit achik. Huh, malas aku nak fikir. Tapi yang malas itu jugak yang selalu aku fikir
.
“sakit sangat ke?” tiba-tiba atie menyergah aku.

Mati terus khayalan aku terhadap lelaki pujaan aku seorang itu.

3 comments:

  1. Crita Bila yg dekat blog ni.. sebelum di edit. oren tgk2 bnyk jugak kesalahan ejaan. uuh.. oren tulis ni masa zaman zaman kurang matured dulu.. aih.. mula oren tulis ni rasanya awal 2008.. pastu ltk kat blog ujung 2008.. hmm.. xsangka 2011 crita ni dipublishkan~ siapa yg ikut oren dari mula oren tulis bila.. rasa2nya, ada pningkatan tak pada penulisan cake house karya 2011 oren ni? ngee..

    ReplyDelete
  2. best!!! jom lawat blog saya http://emptydecoration00.blogspot.com/2013/03/housematetutorenemy-or-husband-or-not_31.html..sy ad tulis novel jgak...

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete