~ ongoing..

Ehem.. boleh tak you tukar tempat ni dengan I..Mm..bukan apa, I dah terbiasa la duduk siniLuah aku sehemah yang mungkin. Releks Shikin... aku rasa mamat ni mungkin masih boleh di bawa berbincang. Tapi kenapa dia buat tak tahu je. Dia tak dengar ke apa yang aku cakap. Pekak ke..sengaja buat tak dengar. Sabar..sabar Nurul Ashikin. Aku duduk bersimpuh ditepi meja dan dia masih khusyuk dengan skrin di hadapannya. Gila. Boleh dia tak perasan aku dekat sini.



PAP!aku menepuk meja sekuat hati. Aku lihat dia seperti seperti sedikit terkejut dengan tindakan aku secara tiba-tiba itu. Headphonenya ditarik perlahan dan diletak elok di sebelah Macbook dia sebelum beralih memandang aku hairan. Aku menarik semula tangan dari atas meja dan membetulkan tudung aku sambil tersenyum. Haish, tadi berani sangat aku ni, sekali dia tengok aku macam tu..aku dah kelam kabut.


-CAKE HOUSE the series..!




Wednesday, August 20, 2008

love [?] 2

Kelana melangkah keluar dari perpustakaan diraja setelah tamat sesi pembelajarannya bersama V Perak, jauhari diraja.. masih banyak lagi perkara yang perlu dikuasai.Dia terus berjalan menuju ke wiexora, taman suci yang berada di tengah- tengah istana. Penerangan yang diberikan oleh wirata pagi tadi masih bermain-main di mindanya.

Dhelima. Dalam perjalanan yang lepas, Ratu Melati singgah di sebuah kepulauan kecil yang dikatakan telah diserang oleh tentera chempaka yang memang menyimpan dendam terhadap kepulauan tersebut. Niat Ratu ingin membantu tidak kesampaian kerana semuanya telah musnah sebaik sahaja Ratu tiba di sana. Istana besar Raja Dhopelis turut musnah, namun dhelima bernasib baik bila Ratu Melati menyedari dia sedang bersembunyi disebalik timbunan runtuhan istana.
‘ Puteri Dhelima..satu-satunya yang terselamat dari serangan tentera chempaka..macam tidak percaya..pastinya ada sesuatu tentang dirinya..dan yang paling tak disangka..dia adalah perempuan..’ Detik hati Kelana. Langkahnya dihentikan tiba-tiba.

“ Boleh tak kalau berhenti dari mengekori aku!” Kelana memejamkan matanya seketika sambil menarik nafas panjang sebelum dilepaskan perlahan. Kakinya meneruskan langkah semula dengan harapan tidak diekori lagi. Namun tanggapannya meleset...

“ Stop bugging me!” ujar Kelana lantas berpaling ke belakang. Matanya tajam memandang kearah pohon sakura yang sederhana tinggi. Kelana sedari tadi sudah menyedari dhelima yang asyik mengekorinya kesana kemari.

“ Peace!” Dhelima yang bersembunyi disebalik pohon sakura menampakkan wajahnya sambil menayangkan dua jarinya. Bibir mengorak senyuman manis menampakkan baris gigi yang tersusun elok. Setelah melihat kelana yang tidak memberi sebarang reaksi, Dhelima mula melangkah menghampiri Kelana.

“ Pergi.” Ujar kelana sepatah sebelum berpaling darinya. Apa yang budak ini fikirkan, kenapa dia masih mampu tersenyum.. Kenapa dia masih boleh sebegini gembira setelah apa yang dia tempuhi. Kelana sungguh tidak dapat memahaminya..siapa sebenarnya kau puteri dhelima.

“ Marilah main dengan Dhelima” ujar dhelima yang kini cuma selangkah dibelakangnya.

“ Aku tak ada masa untuk semua tu..banyak lagi perkara penting yang dapat aku selesaikan dari buang masa bersama kau” ujar kelana tanpa berpaling pada dhelima.

“ Urmm..biar dhelima ajar kelana buat origami..marilah” Dhelima melangkah setapak kehadapan, tangan kelana diraihnya sambil menayangkan wajahnya yang masih tidak lekang dengan senyuman.

“ Boleh tak kau hilang dari pandangan aku sekarang?” Kelana merentap tangannya lantas memulakan langkah meninggalkan dhelima.

“ Tapi..bonda kata nanti Dhelima akan jadi permaisuri Kelana!” ujar Dhelima mematikan langkah Kelana yang ingin segera jauh darinya.

‘ Bodoh ! siapa yang nak kahwin dengan kau’ detik hati kelana sebelum meneruskan langkahnya.

No comments:

Post a Comment